Stadsambassadeurs

Stadsambassadeurs gezocht!

Stadsambassadeurs van Hoorn worden?

Ben jij of ken jij iemand met een passie voor Hoorn? Weet jij alles van de leukste winkels, parkjes, cafe’tjes, geschiedenis, activiteiten en evenementen in en rondom Hoorn? Dan zoeken wij jou!

Visithoorn.nl laat de leukste bezienswaardigheden en activiteiten, in de historische stad Hoorn zien. Het doel van Visithoorn.nl is om (potentiële) bezoekers te informeren en enthousiasmeren over onze mooie stad. Met een focus op Nederland, Engels -en Duitstalige bezoekers, heeft Visithoorn.nl een jong publiek, dat is op zoek is naar een uniek dagje weg.

Een belangrijke rol daarin is weg gelegd voor de ‘stadsambassadeur’. Een van de onderdelen waar Visithoorn.nl zich op focust, is om de inwoner meer te laten spreken en de stad op die manier kleur te geven. Als stadsambassadeur ben jij deze persoon. Weet jij alles van de heerlijkste restaurants, geheime plekjes voor een zonsondergang of de leukste boetiekjes, dan ben jij de aangewezen persoon om onze bezoekers daar meer over te vertellen!

Stadsambassadeurs krijgen een eigen plek op Visithoorn.nl. Deze sectie wordt volledig toegewijd aan de ambassadeur, die de ruimte krijgt om deze in te vullen met zogeheten ‘content’. Deze content kan bestaan uit blogs, fotografie, vlogs of interviews. Jouw content wordt dan online en op Social Media gebruikt, om al het prachtige van ons mooie Hoorn te laten zien. Alles vanzelfsprekend vanuit jouw naam! Lijkt het jou leuk om als lokale expert, ons te helpen Hoorn internationaal op de kaart te zetten en jouw tips mee te geven aan potentiële bezoekers? Reageer dan nu!

Visithoorn.nl is niet aangesloten bij de Gemeente Hoorn en staat los van centrale marketing activiteiten. Visithoorn.nl is opgezet door lokale inwoners, om met passie onze prachtige stad te laten zien.

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op via info -at- visithoorn.nl 

Meer informatie over Visithoorn..

Op welke doelgroep richt Visithoorn.nl zich?

  • Internationaal publiek met een focus op Duitsland, UK & US.
  • Nieuwe bezoekers (minder focus op retentie)
  • 45 jaar en jonger (67% op Visithoorn.nl is jonger dan 45 jaar)
  • Families (momenteel 17% in Hoorn), solo reiziger en koppels.
  • Dagjes bezoekers (vanuit Amsterdam).

Visit Hoorn heeft een duidelijke strategie op groei. Dit in zowel in product aanbod, doelgroep verbreding en inzet van meetbare marketing.

Productontwikkeling
Hoorn beschikt over een beperkt ‘activiteitenaanbod’. Visithoorn.nl legt de focus op productontwikkeling en stads content. Voorbeelden zijn een loop tour, kaas proeverij, yoga aan het markermeer, stadspas & fietsverhuur. Dit aanbod wordt samen met lokale ondernemers, inwoners en stadsambassadeurs opgezet en gepositioneerd.

Doelgroep verbreding & online marketing
Hoorn Marketing richt zich momenteel op een gevestigde doelgroep (55+, terugkerende bezoeker en omgeving Noord-Holland). Visit Hoorn richt zich juist op een nieuwe doelgroep (45 jaar en jonger, families en internationaal publiek met een focus op Duitsland en dagjes bezoekers uit Amsterdam).

Data & Meetbaarheid
Hoorn heeft momenteel geen infrastructuur aanwezig om groei of impact van city marketing te meten. Visit Hoorn heeft als doel deze meetbaarheid op te zetten en te faciliteren. Data zal relevanter worden bij het maken van beslissingen en investeringen. Faciliteren van een datastructuur een prioritisatie om meetbaarheid te creëren is een doelstelling van VisitHoorn..

Platform
Toeristen zijn vrijwel onbekend met Hoorn. Visit Hoorn biedt het platform om Hoorn zich als stad te positioneren op het gebied van havens, winkelen, horeca & activiteiten, met oog op uitbreiding naar ticketing en online aankoop functionaliteiten.